ÉLETMÓD

5+1 tipp, hogy motivált maradj a mozgásban ősszel is

futás ősszel

A hűvös idő beköszöntével a sportolás iránti motivációnk könnyen alább hagyhat. A testmozgás azonban ősszel is fontos, hiszen nemcsak a nyári formánk megőrzéséhez járul hozzá, hanem egészségünket is támogatja. Hogy a fázósabb napokon is legyen kedvünk mozogni, itt van pár ötlet a motiváció fenntartásához.

1. Készíts új playlistet az őszi edzésprogramodhoz!

A zenelista frissítése lendületet adhat a nyári ritmus fenntartásához. Az új zenék új hangulatot teremtenek az edzéshez, így talán kicsit nagyobb kedvvel indulhatunk útnak az őszi hónapokban is, hogy az előirányzott edzésprogramot teljesítsük.

2. Nézegess nyári fotókat!

A nyári kikapcsolódáson készült fotók a szabadságra, a gondtalan időszakokra és a tengerparti élményeinkre emlékeztetnek. Gondoljunk arra, hogy a nyári forma a hűvösebb hónapokban készül, mert ez erőt adhat ahhoz, hogy akkor is mozgásra bírjuk magunkat, amikor jobban esne egy filmnézés a kényelmes kanapén az edzés helyett.

3. Keress otthon is végezhető gyakorlatokat!

Ha az őszi motivációvesztés oka az, hogy nincs kedved kimozdulni, célszerű olyan mozgásformát keresni, amit otthonról, akár a nappaliból is elvégezhetsz. A súlyzós vagy saját testsúlyos edzésekre számtalan olyan gyakorlat létezik, amellyel az edzés akár otthon is lebonyolítható. Ehhez különböző online felületeken, vagy akár alkalmazásokban is találhatsz útmutatókat, a Youtube pedig rengeteg videós edzésprogramot kínál az otthoni sportoláshoz.

4. Olvass a sport pozitív hatásairól!

A sport pozitív hatásairól való információgyűjtés hozzájárul a sport iránti folyamatos érdeklődés  fenntartásához. Ha sokat olvasol az egészésges életmód fontosságáról és az adott mozgásforma pozitív hatásairól, ez meghozza a kedved, még akkor is, ha éppen lanyhulna az érdeklődésed az iránt, hogy elmenj edzeni.

5. Motiváljátok egymást a barátokkal!

Ha csapatba szerveződtök és a barátokkal, barátnőkkel mentek edzeni, ez segít abban, hogy folyamatosan űzd a megkezdett sporttevékenységet, hiszen ha egyikőtöknek éppen nincs kedve a futáshoz, a csapatszellem motiválni tudja a tagokat arra, hogy ne adják fel.

5+1. Figyeld magadon a pozitív változásokat!

Talán a leginkább meggyőző erővel a sport pozitív hatásainak saját magunkon látható jelei bírnak. A rendszeres mozgástól jobb lesz a kedvünk, lendületben maradunk, látványos pozitív változást eredményez a testünkön, és a mindennapi akadályokat is sokkal könnyedebben vesszük.

A rendszeres sport egy idő után életformává válik, pozitívumait pedig mindennap érezni fogjuk, ahogyan azt is, ha esetleg elmaradoznak az edzések. Ne veszítsük el tehát a motivációt, maradjunk lendületben ősszel is!

error

Tetszett a tartalom? Kísérd figyelemmel az oldalt Facebookon is!